آینده واقعیت افزوده و مجازی

مسیر اصلی واقعیت مجازی و افزوده به کجاست؟

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، دستگاههای AR / VR متعددی در بازار وجود دارد ، از جمله هدست، تبلت، گوشی هوشمند، تجهیزات پوشیدنی(دستکش ها و…) و کنسولها . هر دستگاه سطح متفاوتی از تجربه را در طیف واقعیت فراهم می کند، اما محدودیت های خاصی نیز دارد.

به نظر می رسد فن آوری های واقعیت افزوده و مجازی، در آینده به دو صورت شکل می گیرند: سیستم های وابسته و واحدهای جداگانه. سیستم های وابسته شامل یک واحد یا تجهیزات پوشیدنی بر روی سر، همراه با یک سیم متصل به پردازنده هستند. واحد های جداگانه تمام سیستم ها را (از نمایشگر تا پردازشگر) درون یک واحد اداره می کنند و به صورت تجهیزات پوشیدنی در دسترس خواهند بود.

ما در حال حاضر شاهد علائم اولیه این روند هستیم زیرا تولید کنندگان ترکیبی از واحدهای جداگانه و منسجم را انتخاب می کنند. اگر چه برخی از واحدهای مستقل در حال حاضر در دسترس اند ولی این دستگاه ها پیچیده تر و به سختی قابل پیاده سازی هستند.

دستگاه های AR / VR در آینده تجارب شخصی را بطور کاملا در دسترس و با طراحی حرفه ای ارائه خواهند داد. به نظر می رسد ، در سه سال آینده ما شاهد عینک واقعیت افزوده جدید با قابلیت LTE خواهیم بود که جایگزین گوشی هوشمند خواهد شد. با قابلیت های جدید و همه جانبه AR ، عامل شکل ظاهری از لوازم الکترونیکی مورد علاقه ما تغییر خواهد کرد.

گرچه امروزه ما در حال تعامل با ابزارهای واقعیت افزوده و مجازی هستیم اما هیچ یک از سیستم های موجود به کاربران تجربه کامل، بدون محدودیت و همه جانبه را نمی دهد. اکثر سیستم ها فاقد میدان دید طبیعی وسیع (FOV)هستند. سه تا پنج سال دیگر زمان خواهد برد تا برنامه های AR / VR  را درست و بدون محدودیت تجربه کنیم.

 

برنامه ریزی شرکت ها برای آینده AR / VR چگونه است؟

اگر چه ما یک ایده داریم که در آن بازار واقعیت افزوده و واقعیت مجازی هدایت می شود، به طور کلی به نظر می رسد شرکت های تولیدی در توسعه برنامه های خود محتاط به نظر می رسند. نظرسنجی جبیل نشان می دهد که 51 درصد حتی در حال ایجاد طرح اولیه نیستند. از کسانی که بر روی AR / VR برنامه ریزی و یا سرمایه گذاری کرده اند، 99 درصد می گویند که برنامه هایشان انعطاف پذیر هستند تا با بازار تغییر کنند.

با توجه به ناپایداری بازار AR / VR ، برخی از شرکت ها ممکن است منتظر فرصت های جدید بمانند. غلبه بر چالش هایی که شرکت ها با تولید تکنولوژی های واقعیت افزوده و مجازی با در نظر گرفتن انتظارات بازار و زمان ورود به بازار مواجه می شوند، موجب می شود که شرکت ها  بخواهند با فروشندگان با تجربه ای همکاری کنند که می توانند محصول تکمیل شده با قابلیت های مهندسی جامع را ارائه دهند.

هشتاد و نه درصد شرکت ها در حال حاضر انتظار دارند که فروشندگان این تکنولوژی برای رفع نیازهای AR / VR ، از برنامه های توسعه دهنده تا قابلیت های کامل تولید را ارائه دهند. با به حداکثر رساندن قابلیت های  AR / VR، شرکت ها می توانند بر روی نقاط قوت اصلی خود تمرکز کنند و در عین حال تجربیات همه جانبه ای را ارائه دهند.

 

به نظر شما آینده دستگاه های ما چیست؟ چگونه می‌توان آنها را با واقعیت تقویت شده و مجازی تکامل داد؟ چه می شد اگر ما می توانستیم از طریق صفحه نمایش هایی که هر روز ما را احاطه کرده اند واقعیت مجازی را تجربه کنیم؟

 

1 دیدگاه

  • سلام – من از شرکت ایساکو تماس می گیرم . بخش آموزش های الکترونیکی ما قصد دارد برای تولید محتواهای آموزش از تکنولوژی AR استفاده نماید اگر در این زمینه مایل به مذاکره و انعقاد قرارداد هستید لطفا تماس بگیرید. 09125013813

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *