تور مجازی چیست

بازدید مجازی با تور مجازی 360 درجه و تور گوگل از جاذبه های گردشگری ایران در محیط واقعیت مجازی ایران


تور مجازی چیست؟

تور مجازی، به معنای شبیه سازی یک مکان با کمک تصاویر ثابت و فیلم های متوالی  است. استفاده به جا از موسیقی، جلوه های صوتی، نقشه طبقات و غیره نیز می تواند در به تصویر کشیدن واقعیت تاثیرمثبتی بگذارند.

داشتن زوایای دید گوناگون و امکان گردش و سفر کردن بین این عکسها تور مجازی نامیده می شود که به شما این امکان را می دهد تا در هر نقطه با اشیای مختلفی که در اطراف شما هستند ارتباط برقرار کنید. بعنوان مثال میتوانید تاریخچه ساختمانی که به آن نگاه میکنید را خوانده و به توضیحات راهنما گوش دهید.

تورهای مجازی در به تصویر کشیدن نقاط دور از دسترس کمک می کنند و جایگزینی عالی برای کارهای میدانی است که انجام دادن آنها مستلزم صرف هزینه و زمان بالایی است و یا اقدام به آنها در واقعیت ریسک بالایی دارد.

تور مجازی شامل تعدادی عکس  میباشد که از نقاط مختلف مکانی مورد نظر بمنظور تاثیرگذاری هرچه بهتر و انتقال کامل اطلاعات تهیه شده است. برای رسیدن به این منظور میتوان از دیگر ابزارهای صوتی و تصویری نیز بهره برد. خلق محیطی حقیقی به صورت مجازی به منظور گردش در تمام ابعاد آن و صرفه جویی در وقت و هزینه، خواستگاه ایجاد تورهای مجازی هستند.

 

تاریخچه تور مجازی:

ریشه اصطلاح “تور مجازی” به سال 1994 بر میگردد و اولین نمونه از آن، توری توصیفی از یک موزه بود که شامل قدم زدن در محیط بازسازی شده 3 بعدی قلعه دادلی انگلستان متعلق به قرن شانزده میشد. یکی از اولین کاربران تور مجازی، ملکه الیزابت دوم بود . وی در ژوئن 1994 بطور رسمی مرکز بازدیدی را با عنوان “تور مجازی، ایجاد کننده ارتباط متقابل میان واقعیت مجازی و تور سلطنتی” گشود.

 

انواع تورهای مجازی:

  • تورهای ویدئویی

  • تورهای تصاویر 360 درجه یا پانورامیک

  • تورهایی با عکس ثابت

  • تورهای نقشه طبقات

یک تور مجازی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

یک تور مجازی خوب باید قادر باشد اطلاعات متنوع را با سریعترین حالت ممکن ادغام کرده و در دسترس کاربر قرار دهد. این ابزار همچنین باید قادر باشد تصاویری با مقیاس و زاویه دیدهای متفاوت آماده کرده و اطلاعات غیر بصری ای را به نمایش بگذارد که باعث افزایش اطلاعات کاربر میشود. روشها و تکنیک های متعددی برای ساخت این تورها وجود دارد

تورهای مجازی را می توان با توجه به نیاز کاربران در سطوح مختلف و دسترسی های متنوع ارائه کرد. این تورها میتوانند زوایای وسیعتری از امور را در مقایسه با زاوایای عادی ارائه دهند. همچنین  شما میتوانید تجربه ای که تکرار ناپذیر است را بارها از سر بگذرانید و این ویژگی در بسیاری از موارد به ویژه در آموزش و پرورش می تواند به تقویت یادگیری دانش آموزان کمک کند.

مبتنی بر وب

بمنظور محقق شدن اهداف تجاری کسب و کارهای مختلف، تور مجازی آنها باید از همه جا قابل دسترسی باشند و راه حل اصلی آن، استفاده از تورهای مجازی مبتنی بر وب است. بعلاوه آنکه یک تور مجازی مفید و غنی تنها شامل یک سری از تصاویر پانورامیک نیست,بلکه با داشتن عوامل موثر گوناگونی همچون ویدئو، متن و عکس های ثابت در یک محتوای تعاملی مبتنی بر وب به شما کمک میکنند تجربه بهتری را کسب کنید.

به نظرتان آیا تور مجازی ابزاری موثر برای رسیدن به اهداف تجاری شما می باشد؟ میزان تاثیر آنرا با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *