واقعیت مجازی دیجی کالا

بازدید مجازی با تور مجازی 360 درجه و تور گوگل از جاذبه های گردشگری ایران در محیط واقعیت مجازی ایران


پیشتر به تعریف واژه واقعیت مجازی و کاربردهای آن در زندگی روزمره و کسب و کارهای متعددی همچون آموزش، پرداختیم. در این مقاله به بررسی انواع هدست های VR  موجود و هدست های واقعیت مجازی دیجی کالا خواهیم پرداخت. این هدستها با جایگزین کردن انواع محتوای واقعیت مجازی مانند فیلم یا یک محیط 360 درجه بجای محیط واقعی، برای کاربر امکان چرخیدن و قدم زدن در آن محیط را دقیقا مانند دنیای فیزیکی اطرافشان فراهم می کنند.

با فراگیر شدن تکنولوژی واقعیت مجازی دیجی کالا نیز مجموعه متنوعی از لوازم جانبی این تکنولوژی را فراهم کرده است.

انواع گوناگونی از این عینکها به بازار عرضه شده که به نمونه هدست های واقعیت مجازی دیجی کالا خواهیم پرداخت.

هدست های HMD ((Head-Mounted Display

به معنی هدستهای مجهز به صفحه نمایش، هدستهایی هستند که همراه با سیستم های واقعیت مجازی به کار می روند . هدست HMD میتواند یک عینک و یا یک کلاه باشد که در مقابل هر چشم یک مانیتور کوچک وجود دارد. به همین دلیل عکس ها به صورت سه بعدی ظاهر میشوند و اکثر این هدستها حساس به حرکت سر هستند. در این صورت اگر سر خود را به سمت چپ حرکت دهید ، تصاویر نیز در مانیتور تغییر خواهند کرد.

انواع هدستهای HMD

  1. Oculus Rift

این مدل که در فهرست گرانترین هدستهای بازار قرار دارد، بالاترین کیفیت و استاندارد عینکهای واقعیت مجازی را عرضه میکند. ویژه بازیهای ویدئویی طراحی شده، بیشترین زاویه دید را پوشش داده و بهترین تجربیات مجازی غوطه وری را ایجاد میکند. در حال حاضر این هدست گران قیمت و البته بی نظیر، در بخش واقعیت مجازی دیجی کالا موجود نمی باشد.

  1. HTC Vive

هدست واقعیت مجازی HTC با داشتن کوچک ترین دسته کنترلر، قویترین محتوا و جدیدترین تکنولوژی، پیشرو بازار موجود می باشد. برای مشاهده و کسب اطلاعات بیشتر درباره جزییات فنی این هدست واقعیت مجازی دیجی کالا، تنها کافیسیت چند کلیک کنید.

  1. Samsung Gear VR

این هدست سامسونگ کمی مقرون به صرفه تر از هدست Oculus Rift   است که توسط همان تیم طراحی شده ااست. این مدل به یک گوشی تلفن همراه هوشمند نیاز دارد که طبیعتا با گوشی های برند سامسونگ بهتر کار میکند. این هدست واقعیت مجازی دیجی کالا، بر روی وبسایت دیجی کالا موجود است که امکان مقایسه آنرا به شما میدهد.

  1. سایر برندها

برندهای دیگری همچون ال جی، شیائومی، ریمکس، تسکو، وی آر باکس و … نیز عینک های وی آر تولید میکنند. بخش واقعیت مجازی دیجی کالا، عینک های متنوعی را با قیمت های مختلف به شما پیشنهاد می دهد.

این طور به نظر میاید که ما توسط تکنولوژی واقعیت مجازی و سخت افزارهای مربوط به آن احاطه شده ایم. این تکنولوژی هر روز به زندگی ما نزدیک تر می شود و به زودی هیچ راه فراری از آن نداریم.  این فراگیر شدن به نظر شما مثبت است یا منفی؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *