چرا واقعیت مجازی

  • چرا VR داشته باشیم؟

امتحان کردن برخی چیزها در واقعیت ممکن است گران قیمت,خطرناک و ناممکن  به نظر برسد، در این حالت واقعیت مجازی راه حل ماست . از تمرین دادن خلبان های پروازی تا کاربردهای پزشکی و تعلیم دادن جراحان. واقعیت مجازی به ما اجازه میدهد ریسک های مجازی کرده و تجربه هایی واقعی به دست آوریم. همچنین با پایین تر آمدن قیمت استفاده از این تکنولوژی، میتوان کاربردهای جدی تری از آن را انتظار داشت.

بازی های ویدیویی و فیلمهای تعاملی، مثال های خوبی از پتانسیل محیط جامعه برای پذیرش و همه گیر شدن واقعیت مجازی هستند . صنعت سرگرمی یک صنعت میلیارد دلاری است و مشتریان آن همیشه مشتاق به نوآوری و تازگی هستند. البته که کاربرد واقعیت مجازی منحصربه این صنعت نشده و تقریبا برای هر کاری میتوان از ویژگی های بالقوه آن استفاده کرده.

واقعیت مجازی فناوری پیچیده ای که فارغ از کاربردهای روزمره و مهمش، با قرار دادن ما در فضایی سه بعدی، بستر مناسبی برای لمس رویاهای دست نیافتنی مان ایجاد میکند تا بتوانیم در محیطی امن و بدون ریسک به کارهای هیجان انگیز بپردازیم و تجربه هایی کسب کنیم که در دنیای واقعی ناممکن به نظر میرسد.

 

  • VR چگونه مورد استفاده قرار میگیرد؟

تجهیزات سخت افزاری VR به منظور ترکیب حواس ما در حالت شبیه سازی برای ایجاد تصوری از واقعیت به کار میروند. این شبیه سازی دشوارتر از چیزی است که به نظر می آید. از آنجا که حواس و مغز ما تکامل یافته تا به ما یک تجربه دقیق و هماهنگ ارائه دهد، اگر آیتمی با حواس ما منطبق نباشد سریعا متوجه آن خواهیم شد و باور بودن در فضای واقعیت مجازی از بین خواهد رفت. در همین نقطه لغات  “غوطه وری” و “واقع گرایی” وارد مبحثVR میشوند. این ویژگیها هستند که تجربیات واقعیت مجازی لذت بخش را از ناخوشایند جدا می کنند. فناوری واقعیت مجازی با در نظر گرفتن فیزیولوژی ما ( به عنوان مثال، میدان بصری انسان و مایع میانی گوش) فضایی حقیقی را برای ذهن و جسم ما آماده میکند تا توهم بودن در آن محیط از بین نرود.

  • واقعیت مجازی چه آینده ای خواهد داشت؟

این سوال یک جواب مشخص ندارد . قانع کننده ترین و ساده ترین پاسخ، این است که این تکنولوژی درآینده در همه زمینه ها به کار خواهد رفت، فراتر از دنیای بازی و سرگرمی. واقعیت مجازی اپلیکیشن های قابل اعتمادی برای پزشکی و کمک شبانه روزی به بیماران، آموزش و طراحی، دور کاری و کارهای دفتری ارائه خواهد کرد. همچنین پیش بینی میشود شبکه هایی اجتماعی در جهان VR  داشته باشیم که با تخصیص دادن یک آواتار، فراتر از هر ارتباط دیجیتالی است که تا به حال تجربه کرده ایم.

کسی چه می داند؟ شاید در آینده ای نه چندان دور شاهد ترند شدن Iphone  هایی دارای VR باشیم که تکنولوژی قانع کننده ای را با یک شکل بصری جذاب ترکیب کرده و به بازار ارائه می کند.

 

و حالا پرسش اصلی: چرا واقعیت مجازی؟!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *