3 نمونه بازاریابی موفق با واقعیت مجازی

تصور کنید که در یک مکان از طریق رایانه، تبلت یا تلفن خود قدم بزنید. واقعیت مجازی این امکان بودن در نبودن را فراهم کرده است تا به زندگی ما رنگ و بویی تازه بخشد و دیدگاه ما نسبت به تکنولوژی و آینده را تغییر دهد . کاربردهای بی شماری برای این نوآوری در صنایع،بیزنس ها و بازاریابی میتوان در نظر گرفت که در مقاله پیش رو چند نمونه از موفق ترین های آن را باهم میخوانیم .

 تور مجازی، شبیه سازی یک مکان واقعی است که شامل عکسهای پانورامای 360 درجه، ویدئو، متن، کلام و غیره می باشد. تورهای مجازی به بینندگان اجازه می دهند که مکانی را ببینند و بدون حضور واقعی و فیزیکی، آن را تجربه کنند. هزاران نفر از افراد و برند های مختلف در حال حاضر در حال استفاده از تورهای مجازی 360 درجه هستند که از جمله آنها میتوان به آژانس های مسافرتی، هتل ها، بازاریاب ها، مشاورین املاک، عکاسان، صاحبین رستوران ها، برند ها، مجتمع های آموزشی و سایر مشاغل مرتبط اشاره کرد.

 

واقعیت ولوو (Volvo Reality)

ولوو در یک دهه گذشته کاهش ناگهانی سهم بازار در ایالات متحده را تجربه کرده است. کاری که ولوو با تکنولوژی واقعیت مجازی انجام داد بدین صورت بود:

اولین تست واقعیت مجازی با رانندگی Volvo XC90 را تولید کرد که به مشتریان بالقوه اجازه می داد تا در هر زمان و مکانی بتوانند خودرو را آزمایش کنند.

اپلیکیشن واقعیت مجازی خود را بر روی android و ios راه اندازی کرد.

نمایشگر واقعیت مجازی Volvo را منتشر کرد، به طوری که مشتریان بتوانند به طور مستقیم تست مجازی رانندگی را تجربه کنند.

نتایج:

اولین نسخه XC90s در کمتر از دو روز فروخته شد. همچنین این کمپین موجب شد اپلیکیشن ولوو بیش از 40،000 بار دانلود شود. همچنین بیش از 238 میلیون جلوه PR، 159 میلیون جلوه های رسانه ای پرداخت شده، 19 میلیون بازدید در صفحات اجتماعی و نیم میلیون بازدید از وبسایت را به دست آورد.

 

 

توماس کوک (Thomas cook)

به عنوان پیشگام در صنعت گردشگری برای بیش از 170 سال، توماس کوک خواستار پیاده سازی واقعیت مجازی در کسب و کار خود شد.

توماس کوک چگونه از واقعیت مجازی استفاده کرد؟

ویدیوهای 360 درجه را در پنج مکان مختلف دنیا شامل مصر، سنگاپور، قبرس، یونان و نیویورک تهیه کرد.

هدست واقعیت مجازی را در آژانس هایش نصب کرد که اجازه می‌داد مشتریان با تجربه طیف وسیعی از سلایق مختلف در این مکان ها لذت ببرند.

مشتریان بالقوه را به آژانس های خود دعوت کرد.

نتایج:

پس از آنکه مردم پنج دقیقه از تعطیلات خود را در واقعیت مجازی تجربه کردند، درآمد تورهای نیویورک تا 190 درصد افزایش یافت.

 

 

نمایشگاه تعاملی آفتابگردان های ون گوگ

 

ون گوگ نقاشی آفتابگردان ها را بیش از 125 سال پیش در جنوب فرانسه کشید، بعد از مرگ او در سال 1890، نقاشی ها در پنج موزه مشهور در اروپا، آسیا و ایالات متحده نگهداری شدند. چندی پیش برای اولین بار نمایشگاهی مجازی جهت نمایش این آثار تولید گردید. نحوه انجام کار بدین صورت بود:

نمایشگاه مجازی 360 درجه برای 5 نقاشی آفتابگردان وینسنت ون گوگ ایجاد گردید.

یک نسخه برای به اشتراک گذاشتن در فیس بوک ساخته شد و ویدئوی 360 درجه که می تواند در پلتفرم به اشتراک گذاشته شود، گرفته شد.

نتایج:

این نمایش 27.4 میلیون بیننده داشت. همچنین در نشریات نیویورک تایمز، تایمز، تلگراف، مشبل و غیره نیز منتشر شد.

 

و این تازه شروع کار است! واقعیت مجازی بازاریابی را طوری تغییر می دهد که اینترنت قبلا تغییر داد. بنابراین، قبل از اینکه خیلی دیر شود. برای افزایش سهم بازار خود از این ابزار جالب و نو استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *