استفاده از واقعیت مجازی در صنایع مختلف

از جمله دیگر کاربردهای صنعت واقعیت مجازی میتوان به موارد ذیل اشاره کرد :

  • معماری

     واقعیت مجازی پتانسیل تغییر نحوه طراحی ساختمان ها توسط معماران را دارد. معماران می توانند تمام جنبه های یک ساختمان مانند نورپردازی، مصالح و طرح را تجربه کنند و مشتریانشان می توانند با استفاده از تورهای مجازی از خانه یا ساختمان جدید خود بازدید کنند و تمامی  جزئیات را درک و حس کنند.

 همچنین پیمانکاران و سازندگان درک درستی از فرآیند طراحی را بدست می آورند. ویرایش طرحهای اولیه در طول ساخت و ساز می تواند بودجه زیادی را ذخیره  کرده و هزینه های مربوطه را کاهش دهد.

  • خرده فروشی ها

تکنولوژی VR فروشگاه های خرده فروشی را قادر می سازد تا همه چیز را از مدل های مختلف مبلمان تا رنگ های مختلف لباس و غیره را بدون نیاز به موجود بودن در فروشگاه  نمایش دهند. همچنین مشتریان را قادر می سازد تا قبل از خرید، محصولات را  امتحان کنند.

خرید اجتماعی یک روش واقعیت مجازی است و طی چند سال آینده ظهور خواهد کرد که به راحتی از خانه مصرف کننده انجام خواهد شد. این  تجربه اجازه می دهد که مشتری  لباس های مورد نظر خود را با انجام یکبار اسکن بدن ، از راه دور امتحان کند. ارائه  اطلاعات بیشتر و تعامل با مصرف کنندگان ، منجر به رضایت بالاتر و خرید بیشتری خواهد شد.

  • آموزش

آموزش یک حوزه ی قابل توجه برای واقعیت مجازی است، که امکان بوجود آوردن محیط تدریس بصورت سه بعدی با تاثیر بیشتری را فراهم می کند. بعنوان مثال گوگل  به دنبال ارائه

“ Expeditions Google”  برای دانش آموزان و معلمان برای “سفرهای مجازی سه بعدی ” است. این برنامه برای کاربران در ماه ژوئیه 2017 ساخته شد.

  • فیلم و سرگرمی

از جمله مدیران هالیوودی که روی پروژه های vr سرمایه گذاری کرده اند میتوان به دو غول فیلم سازی ،ریدلی اسکات و استیون اسپیلبرگ، مدیران هالیوود، اشاره کرد.  به همین دلیل انتظار می رود انقلابی در نحوه تماشای فیلم ها در انتظار ما باشد. صاحبان هدست های VR نیز این شانس را دارند تا فیلم های VR را با بالاترین کیفیت تماشا کرده و کاملا حضور در آن محیط را تجربه کنند.

گردشگری

واقعیت مجازی امکان هدایت تور هایی از مکان های مختلف در سراسر جهان را دارد. مردم اکنون می توانند سفر به مقصد را “قبل از خرید، امتحان کنند”. بخصوص این قابلیت برای سفر به مکان های کوچک و کمتر شناخته شده کمک می کند، زیرا مسافران می توانند آنچه را که  در انتظارشان است را مشاهده کنند.

شرکت های مسافرتی و اقامتی نیز قادر به نمایش مقصد و اقامتگاه هستند. تکنولوژی تعاملی به مهمانان یک هتل یا اقامتگاه اجازه می دهد تا قبل از رزرو، محیط مورد نظر خود را کاوش و تجربه کنند. برخی از شرکت ها به این نتیجه رسیده اند که می توانند محیط مورد نظر را با استفاده از محرک های واقعی (باد، عطر و غیره) برای مشتریان در طول تجربه مجازی، نمایش دهند.

به نظر میرسد به زودی زندگی بدون این تکنولوژی ناممکن باشد، نظر شما در این رابطه چیست ؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *