خطوط هواپیمایی چگونه از واقعیت مجازی بهره میبرند

بازدید مجازی با تور مجازی 360 درجه و تور گوگل از جاذبه های گردشگری ایران در محیط واقعیت مجازی ایران


بازدید از نمایشگاه ITB که نمایشگاهی است برگزار شده در برلین با حضور ذینفعان صنعت گردشگری، شانس مواجه شدن با روش های نوینی بازاریابی مرتبط با واقعیت مجازی (VR) را به ما میدهد. آینده صنعت هواپیمایی که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد، نشان داد واقعیت مجازی به داشتن تجربه بهتر مسافران و کاهش میزان نارضایتی آنان کمک به سزایی میکند. در این مقاله با نحوه استفاده خطوط هوایی از فناوری واقعیت مجازی آشنا خواهید شد.

هواپیمایی لوفتانزا :

این خط هواپیمایی مشهور و قدیمی ، چندین صندلی از نوع بیزنس و FIRST CLASS را در غرفه خود قرار داده و مخاطبین با نشستن روی آن صندلی ها و قرار دادن هدست واقعیت مجازی روی سر خود کیفیت خدمات واقعی این خط هواپیمایی در طی پرواز را در دنیای واقعیت مجازی تجربه میکنند. تیم لوفتانزا برای غوطه ور کردن مخاطبین در دنیای واقعیت مجازی از یک هدست سامسونگ Gear و یک هدست Oculus Rift  استفاده میکنند. تصاویر نشان داده شده در هدست ها اغلب از صندلی های first class  تصویر برداری شده البته تصاویری از مقصد هم نشان داده میشود. به مخاطبین یک دسته کنترلر هم داده میشود تا بتوانند در محیط مجازی از دستانشان هم استفاده کنند. در انتهای این شبیه سازی افراد یک کارت پستال از منطقه ای که به آن سفر مجازی کرده اند در دستشان میبینند و پس از برداشتن هدست شکل فیزیکی همان کارت با مهر و امضا تقدیمشان میشود تا این خاطره جالب را هیچ گاه فراموش نکنند.

نحوه استفاده دیگری از VR در این غرفه که به شدت برجسته و جالب مینمود، بهره بردن از بیلبوردهای تعاملی بود که به کاربران اجازه میداد محتوای موردنظر خود را برای نشان دادن انتخاب کنند.

هواپیمایی امارات:

 ” سلام امارات به تجربه‌های جدید واقعیت مجازی”  نام غرفه خطوط هواپیمایی امارات در نمایشگاه ITB بود که به خودی خود سبب جلب هرچه بیشتر بازدیدکنندگان میشد. این کمپانی با بهره بردن از هدست های Gear ، صندلی های چرخان و جدیدترین نسل تلفن های سامسونگ در تلاش بود تا برترین خدمات خود را در قالب واقعیت مجازی به مخاطبان ارائه کند. هواپیمایی امارات با ایجاد یک منوی سه بعدی شناور در فضا به کاربران اجازه میداد از میان دو سناریو انتخاب کنند و به آنان اطمینان میداد این اتفاقات را فقط در هواپیمایی امارات تجربه خواهند کرد!  در اولین سناریو مخاطبان در یک جلسه از تمرینات تیم فوتبال آرسنال لندن حضور پیدا کرده و شانس دیدن بازیکنان معروف این تیم از نزدیک را داشتند. در شبیه سازی دوم مخاطبان به یک سفر تعاملی در سواحل امارات برده میشدند و یک سرآشپز از آنها میپرسید که برای ناهار چه میل دارند و در چشم برهم زدنی غذایی خوش رنگ و لعاب در مقابلشان قرار میداد. کاربران اعلام کردند که صدایی که از طریق هدست به گوششان میرسیده به مراتب این تجربه را برایشان جالبتر و واقعی تر ساخته است.

شما فکر میکردید روزی از واقعیت مجازی و کاربردهای آن در جهت آرام شدنتان در طی سفری پر از چاله های هوایی بهره ببرید؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *