کاربردهای تور مجازی

در حال حاضر صنایع مختلفی از این تکنولوژی برای کمک به بازار محصولات و خدمات خود استفاده می کنند. این تورها به طرز گسترده ای برای دانشگاه ها ، سرگرمی ، بازسازی ، املاک و مستقلات ، تبلیغات ، حفظ و نگهداری آثار تاریخی و صنعت گردشگری و توریسم مورد استفاده قرار می گیرند و به کاربر این اجازه را می دهند که بصورت آنلاین، از محیط اطراف دیدن کنند. در طول چند سال اخیر، کیفیت و دسترسی به تورهای مجازی بطور قابل توجهی بهبود یافته و برخی از وب سایت ها این اجازه را به کاربر می دهند تا با کلیک بر روی نقشه و یا طرح یکپارچه طبقات، داخل تورها حرکت کنند.

بدلیل قابلیت های متنوع تورهای مجازی، میتوان از آنها در صنایع و کسب و کارهای گوناگون استفاده کرد. این تورها اغلب بصورت آنلاین و روی وب سایت بارگذاری شده یا ازطریق گوگل استریت ویو منتشر میشوند و کاربر می تواند با کلیک بر روی نقاط، داخل تورها حرکت کند.

املاک و مستقلات

تورهای مجازی در صنعت املاک و مستقلات بسیار محبوب هستند. انواع مختلفی از این تورها وجود دارد که از جمله آنها میتوان به تور  با گزینه هایی ساده مانند دسترسی به نقشه طبقات اشاره کرد که در آن کاربر به راحتی متوجه می شود که تصویر پیش رویش از کجای ساختمان گرفته شده و با کلیک کردن بر روی علائم موجود بر روی نقشه میتواند به نقطه مورد نظر بعدی خود حرکت کند. گزینه های پیچیده تری مانند تورهای مجازی با خدمات کامل نیز وجود دارند که توسط یک عکاس حرفه ای و با گرفتن تصاویر متعدد و چسباندن آنها توسط نرم افزارهای مربوطه ایجاد میشود که کمک چشمگیری به فروش املاک میکند. این نمونه از تورهای مجازی معمولا گرانتر از نمونه ذکر شده در بالا هستند که آن هم بدلیل بالا بودن هزینه تجهیزات تصویربرداری، عکاس و نرم افزارهای تخصصی اینکار هستند.

حفظ آثار تاریخی

 تکنولوژی تور مجازی سه بعدی، به طور فزاینده ای درنگهداری اسناد و حفظ آثار تاریخی که در معرض خطر نابودی یا دور از دسترس عموم قرار دارند، مورد استفاده قرار گرفته است. مدل های مجازی سه بعدی با استفاده از فرمت های استاندارد، قابل بایگانی به صورت دیجیتال برای تحقیق و اکتشافات علمی آینده هستند.

 

مهمانداری

تورهای مجازی در صنعت مهمان داری نیز محبوب هستند. هتل ها به طور فزاینده ای تورهای آنلاینی از عکس های 360 تا تورهای حرفه ای ویدویی را برروی وب سایت های خود ارائه می دهند. این تورها معمولا توسط هتل ها به منظور افزایش درآمد از طریق رزرو  بصورت آنلاین ارائه می شوند که زاویه دید همه جانبه ای از ویژگی ها و امکانات هتل در اختیار بیننده قرار می دهد.

قدم زدن مجازی

فیلم های قدم زدن مجازی، تصاویر متحرک مستندی هستند که در آن دوربین به طور مداوم در یک منطقه شهری یا طبیعی حرکت می کند. این امر به بیننده اجازه می دهد مناظری را مشاهده کند و صداهایی را بشنود که در صورت حضور واقعی در آن مسیر، ممکن است تجربه کند. قدم زدن های مجازی بطور معمول نیازی به استفاده از عینک های واقعیت مجازی یا هدست های حرفه ای گیمرها ندارد.

شما چه کاربردهای دیگری برای تورهای مجازی در نظر دارید؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *