گردشگریمجازی

گردشگری مجازی چیست؟

در مقاله آشنایی با گردشگری مجازی با این مقوله که از ویژگی های “واقعیت مجازی” است آشنا شدیم اصطلاح “واقعیت مجازی” معمولا برای توصیف آنچه وقتی که کاملاً در یک محیط مجازی غوطه ور هستید به کار میرود و می توانید آن را از طریق هدست مشاهده کنید. اشکال پیشرفته واقعیت مجازی به شما امکان می دهد با استفاده از تجهیزات اضافی مانند دستکش های مجهز به سنسور ارتباط برقرار کنید.

بطور خلاصه سفری چند دقیقه ای توسط واقعیت مجازی که به عنوان اصطلاحی همه گیر برای توصیف طیف کلی واقعیت واسطه دیجیتالی ، شامل واقعیت مجازی و همچنین واقعیت ترکیبی و واقعیت افزوده استفاده می شود، گردشگری مجازی یا Virtual tourism  گفته میشود . واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی ، تجسمات رایانه ای هستند که حس ما را نسبت به دنیای واقعی پیرامون ما تقویت می کنند یا واقعیت و مجازی بودن را با هم ادغام می کنند.

جهانگردی مجازی : حرکتی فراتر از امروز

واقعیت مجازی میتواند بیشتر از اینکه بستری باشد که به شما شبیه سازی تعاملی از دنیای واقعی را ارائه میدهد، گذشته را به امروز بیاورد. بطور مثال نکته ای که واقعاً شما را در یک موزه ناامید می کند این است که وقتی چیزی واقعاً جذاب را می بینید ، نمی خواهید توسط یک شیشه از آن جدا شده باشید. شما می خواهید بتوانید به آن نگاه کنیو آن را بچرخانید و غیره. اپلیکیشن موزه تاریخ لندن ، به لطف VR این فرصت را به کاربران می دهد تا اشیاء شکننده، گران و عتیقه را بصورت مجازی جابجا و دستکاری کنند.

گردشگردی مجازی همچنین جان تازه ای در اساطیر و فرهنگ عامه می‌دمد. در دانمارک ، برنامه هایی وجود دارد که یک نمایشگاه واقعیت مجازی را با کاوش در تاریخ وایکینگ و اساطیر نورس به یک پارک موضوعی دائمی تبدیل کنند تا بازدید کنندگان بتوانند با اژدها و غولها مبارزه کنند و منظره کاملی از “نوردیک” را کشف کنند.

این تکنولوژِی می تواند به مردم اجازه دهد تعابیر تازه ای از تاریخ را بشنوند. به عنوان مثال ، برنامه واقعیت افزوده Dilly Bag کاربران را با داستانهای خدمتکاران بومی استرالیا از طریق تلفن هوشمند آشنا می کند.

با دانستن تمام این نکات اینکه از منظر ما گردشگری مجازی فقط تقلید کم رنگی از واقعیت باشد یا یک تکنولوژِی غیرقابل باور و جذاب، به دیدگاه شخصی و میزان استفاده هر فرد از قوه تخیلش بستگی دارد.

گردشگری مجازی چه میزان معمول است ؟

با توجه به هزینه و پیچیدگی واقعیت مجازی ، واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی، احتمالاً پتانسیل بیشتری برای گردشگری مجازی دارند.

Wi-Fi که برای بسیاری از تجربیات گردشگری مجازی مورد نیاز است ، امروزه امری عادی و روزمره می باشد و بسیاری از افراد با دستگاه های خاص خود، دسترسی به اینترنت را دارند. اما محتوا باید متناسب با دستگاههای خاص باشد – تلفن های هوشمند می توانند از پردازش داده های زیاد، بیش از حد گرم شوند و اندازه تبلت ها می تواند باعث ناکارآمدی آنها در این حوزه شود. بنابراین چنین فناوری در حال حاضر چندان فراگیر نیست و انتظار میرود با گذشت زمان و شناخته شدن و جا افتادن هرچه بیشتر آن در میان عامه مردم استفاده بیشتری داشته باشد.

اما قبل از اینکه گردشگری مجازی رواج یابد ، باید پیش تصورات خود را در مورد واقعیت مجازی تغییر دهیم. بگذارید تجربیات VR را به تفریحات دنیای واقعی محدود نکنیم ، بلکه ذهنمان را به تاریخ ، اساطیر و دیدگاههای تازه از افراد واقعی باز کنیم. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *