از طریق صفحه اختصاصی بازار بزرگ تهران در پرتال ایران در واقعیت مجازی، می توانید بدون حضور فیزیکی، بازدید از یکی از جذابترین و مردمی ترین جاذبه های گردشگری تهران را تجربه نمایید.

بازار بزرگ تهران که در لیست ایرانگردی هر توریستی قرار دارد از جمله سرزنده ترین بخش های پایتخت است که در آن متوجه گذر زمان نمیشوید. پیچیدگی و بزرگی بازار تهران بر کسی پوشیده نیست و شامل تمیچه ها،سرا ها، گذرگاه های مسقف، حمام ها و مدارس قدیمی بسیاری میشود که از جمله قدیمی ترین آنها میتواند به راسته فرش فروشها اشاره کرد. همانند سایر آثار تاریخی گذر زمان بر این محل نیز بی تاثیر نبوده و تغییرات زیادی به وجود آورده اما چهار سوق ،که محل تقاطع دو راسته اصلی بازار است، مسجد جامع و سبزه میدان بخش هایی هستند که با وجود گذر زمان و نوسازی، تغییرات چندانی نداشته و تقریبا بافت قدیمی خود را حفظ نموده اند.گفته میشود بازار تهران در دوره صفوی ساخته شده و در دوره قاجار گسترش یافته و رونق گرفته.

مسجد جامع یا امام که از مساجد قدیمی و مهم تهران است قدمتی نزدیک به دو قرن دارد و در دوره قاجاریه ساخته شد جالب است که بدانید هزینه ساخت این مسجد توسط مادر فتحعلی شاه تامین شده تا نذر خود را در مسیر رسیدن پسرش به سلطنت را ادا کرده باشد، به همین دلیل این مسجد در گذشته به مسجد شاه نیز معروف بوده است.

با تور مجازی تصاویر 360 درجه جاذبه گردشگری بازار بزرگ تهران، گردشگری مجازی استان تهران در محیط واقعیت مجازی را تجربه نمایید.

نام جاذبهبازار بزرگ تهران
نوعتاریخی، عمارت
دورهصفویان
استانتهران
شهرتهران
محلداخل شهر

کارفرما

و صاحب امتیاز

سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری

مالک مادی

تورهای واقعیت مجازی

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

میزبان

تورهای واقعیت مجازی

پرتال جامع گردشگری ایران

مالک معنوی

تورهای واقعیت مجازی

شرکت بینش بعد سوم

20 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *