از طریق صفحه اختصاصی چشمه های پلکانی باداب سورت در پرتال ایران در واقعیت مجازی، می توانید بدون حضور فیزیکی، بازدید از یکی از جذابترین و مردمی ترین جاذبه های گردشگری مازندران را تجربه نمایید.

باداب سورت یک چشمه پلکانی رنگارنگ است که در استان مازندران و در نزدیکی روستای اروست قرار دارد. رنگ های متفاوت در این پلکانها به دلیل وجود رسوبات مختلف در آب است، مانند رسوب زرد رنگ گوگرد یا رسوب قرمز آهن که در کنار منظره درختان صحنه ای زیبا در هنگام طلوع و غروب خورشید ایجاد میکنند.  نام این اثر از دو بخش باداب + سورت تشکیل شده است، سورت در گویش محلی مازنی به معنای سوت زدن و باداب را به مفهوم باد آب یا آب گاز دار می‌دانند.

در باداب سورت می‌توان چشمه ها و حوضچه های گوناگونی را مشاهده کرد که آب داخل هرکدام از آنها از نظر بو و مزه متفاوت هستند. گفته می شود تشکیل یک سانت از این حوضچه‌ها، ۲۰۰ تا ۳۰۰ سال زمان می برد. آب چشمه های باداب سورت به دلیل دارا بودن املاح ، مواد معدنی و نمک فراوان در زمستان یخ نمی‌زنند و هیچ جانداری در آنها قادر به زیست نیست. گفته میشود املاح موجود در این آب، جهت رفع کمر درد و میگرن مفید بوده که همین امر سبب شده هر ساله تعداد زیادی گردشگر به این منطقه سفر کرده و تنی به آب برسانند.

نام جاذبهباداب سورت
نوعطبیعی
استانمازندران
شهرساری
محلخارج شهر

کارفرما

و صاحب امتیاز

وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری

مالک مادی

تورهای واقعیت مجازی

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

میزبان

تورهای واقعیت مجازی

پرتال جامع گردشگری ایران

مالک معنوی

تورهای واقعیت مجازی

شرکت بینش بعد سوم

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *