از طریق گردشگری مجازی در باغ دولت آباد و مشاهده تصاویر 360 درجه این جاذبه گردشگری، بازدید مجازی از استان یزد را در محیط واقعیت مجازی VR تجربه نمایید.

یکی از قدیمی ترین باغ های ایرانی که در دل شهر کویری یزد همچون زمردی سبز می درخشد، باغ دولت آباد می باشد که یادگاری ارزشمند از دوره افشاریه و زندیه است. این باغ زمانی خارج از حصار شهر قرار داشته، اما کم کم با گسترش تمدن و افزایش جمعیت به فضایی کم نظیر و دلچسب در میان شهر بدل میشود. گفته میشود در دوره ای این باغ آنقدر درختکاری شده بود که امکان دید خارج به داخل را ازبین برده و عملا بهشتی شخصی را برای ساکنین پدید می آورده است.

محمدتقی خان  (سرسلسله خوانین یزد) این زمرد سبز را که زمانی محل اقامت کریم خان زند بوده، وقف چهارده معصوم کرده است. از دلپذیری حوض و استخر بزرگ میان باغ و سرسبزی و گونه های مختلف گیاهان موجود در باغ که بگذریم، معماری استادانه بنا نیز بسیار قابل توجه است. از هشتی زیبا که محل تعادل نسیم و آب است و بازی نور درون پنجره های هفت رنگش روح را جلا میدهد تا  بلندترین بادگیر خشتی جهان که وظیفه خنک کردن شاه نشین هشتی را بر عهده دارد و سایر بخش های قابل توجه مانند بهشت آیین (اقامتگاه زمستانه)، اصطبلها و …

از طریق صفحه اختصاصی باغ دولت آباد در پرتال ایران در واقعیت مجازی، می توانید بدون حضور فیزیکی و صرفا با مشاهده تور مجازی 360 درجه بصورت آنلاین، بازدید از یکی از جذابترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری یزد را تجربه نمایید.

نام جاذبهباغ دولت آباد
نوعطبیعی، عمارت، میراث جهانی
دورهافشاریان
استانیزد
شهریزد
محلداخل شهر

کارفرما

و صاحب امتیاز

وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری

مالک مادی

تورهای واقعیت مجازی

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

میزبان

تورهای واقعیت مجازی

پرتال جامع گردشگری ایران

مالک معنوی

تورهای واقعیت مجازی

شرکت بینش بعد سوم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *