از طریق تور مجازی تصاویر 360 درجه جاذبه گردشگری نقش رستم و نقش رجب، بازدید مجازی و گردشگری مجازی استان فارس را در محیط واقعیت مجازی تجربه نمایید.

نقش رجب که در سه کیلومتری شمال تخت جمشید قرار دارد، شامل چهار سنگ نگاره است که در دوره ساسانی تراشیده شده اند و روایتگر تاج‌گذاری اردشیر بابکان، تاج‌گذاری شاپور اول، شاپور اول در کنار درباریانش و یک نقش تک از موبد قدرتمند ساسانی،کرتیر، بر روی سنگ است، تا در تمام دورانها باقی بمانند و یادآور دقت و ظرافت دوره ساسانی در تمام دورانها باشند.

نقش رستم محل آرامش ابدی خشایار شاه و شاهان هخامنشی چون داریوش بزرگ است که پنج کیلومتر از تخت جمشید فاصله دارد و نقش برجسته یکی از افتخارات ایران را داراست : پیروزی شاپور اول به امپراطور رم که با گذشت قرنها همچنان سنگ نگاره‌اش حس قدرت را منتقل میکند. از دیگر نقوش برجسته این منطقه میتوان به تصاویر بهرام دوم، شاپور اول و هرمز دوم اشاره کرد.

از طریق صفحه اختصاصی نقش رستم و نقش رجب در پرتال ایران در واقعیت مجازی، می توانید بدون حضور فیزیکی، بازدید از یکی از جذابترین و مردمی ترین جاذبه های گردشگری فارس را تجربه نمایید.

نام جاذبهنقوش رستم و رجب
نوعتاریخی
دورهعیلامیان، هخامنشیان، ساسانیان
استانفارس
شهرمرودشت
محلخارج شهر

کارفرما

و صاحب امتیاز

سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری

مالک مادی

تورهای واقعیت مجازی

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

میزبان

تورهای واقعیت مجازی

پرتال جامع گردشگری ایران

مالک معنوی

تورهای واقعیت مجازی

شرکت بینش بعد سوم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *