معایب واقعیت مجازی

مانند دیگر تکنولوژی ها، استفاده از واقعیت مجازی هم دارای معایبی می باشد. در اینجا به تعدادی ازمعایب استفاده از VR به عنوان استراتژی بازاریابی اشاره می کنیم:

1. تعداد جرایم امنیتی سایبری بالاتر می باشد

واقعیت مجازی فضای راحت تری را برای کلاهبرداری هکر ها فراهم می آورد. به محض اینکه چنین پروژه ای به اجرا در آید، احتمال جرم و جنایت سایبری افزایش یافته و به سطح کاملا جدیدی می رسد.

پلتفرم های  VR باید به دلایلی با مکانیسم های امنیتی طراحی شوند. در غیر این صورت، ارتباطات ارسال شده از طریق این تکنولوژی ممکن است قابل نفوذ باشند، مانند نمونه ای با پلتفرم OpenSim. این نرم افزار توسط ارتش ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفت و کشف شد که دچار نقص های امنیتی درجه یک می باشد.

همانند گوشی های هوشمند که می توانند برای جمع آوری اطلاعاتی مانند موقعیت مکانی، مکالمات و همچنین علایق ما استفاده شوند، VR نیز می تواند یک ابزار جاسوسی بزرگ باشد. اگر امنیت نداشته باشد، اطلاعاتی که ما ارسال می کنیم و در تکنولوژی VR تماشا می کنیم می تواند ردیابی شود.

و در نهایت، احتمال وجود دارد که هکرها از این شکاف امنیتی برای ایجاد حملات بصری به جهان استفاده کنند، که در واقع باعث آسیب رساندن به مردم در این روند می شود. پیش از این، چنین اتفاق غیرمعمولی با یک قسمت از Pokémon رخ داده بود که موجب تشنج تعدادی از دانش آموزان ژاپنی شد!

2. هدست های VR گران هستند

اگرچه قیمت ها بسیار متنوع هستند، ولی هدست های VR برای بسیاری از افراد گران می باشند و هر کسی نمی تواند از مزایای این تکنولوژی بهره مند شود.

3. می تواند موجب اختلالات و بیماری های حرکتی

علاوه بر مورد تشنجی که اشاره کردیم، VR می تواند موجب اختلالات حرکتی شود. همچنین اکثر این تجهیزات سنگین هستند و در صوررت استفاده طولانی، مشکلاتی را بوجود می آورند.

4. روابط اجتماعی را سخت تر می کند

هیچ کس نمی تواند قدرت و تازگی واقعیت مجازی را انکار کند، اما مانند هر گونه تکنولوژی هیجان انگیز و پیشرفته، این یکی نیز باعث می شود که ارتباطات اجتماعی سخت تر شود. وقتی مردم فرصتی برای گفت و گوی رو در رو  در فضای مجازی دارند، به احتمال زیاد تمایل کمتری برای ارتباط حضوری پیدا می کنند. و با این که بسیاری از افراد در حال حاضر به رسانه های اجتماعی وابسته هستند، افزودن VR در رسانه های اجتماعی این خطر را نیز تقویت می کند.

شما نقطه ضعف دیگری برای واقعیت مجازی میشناسید؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *