تبلیغات با استفاده از واقعیت مجازی

زمانی که واققیت مجازی برای اولین بار معرفی شد، کسی نمی توانست پیشرفت گسترده و سریعش را پیش بینی کند. در حال حاضر می توان اثر آن را در فیلم ها، شبکه های مجازی، بازی های ویدئویی، خانه های هوشمند، وبسایت ها و اساسا هرجایی که به ذهن خطور می کند، مشاهده کرد. در حال حاضر می توان به هر فروشگاه تجهیزات تکنولوژیک در دنیا سر زد و نشانه هایی از VR را در آن پیدا کرد. می توان گفت که امروزه تکنولوژی VR بسیار محبوب شده و به راحتی به فروش می رسد.

علاوه بر اینکه VR یک سرگرمی فوق العاده بنظر می رسد، در حال حاضر به عنوان یکی از موفق ترین استراتژی های بازاریابی آنلاین شناخته می شود. اگر دارای یک سایت وردپرس هستید و نیاز به یک روش جدید برای تبلیغ و محتوای خود دارید، این ابزار می تواند شما را به اهدافتان برساند.

دلایل سرمایه گذاری در” بازاریابی از طریق VR”

به نظرت می رسد که همه افراد نسبت به  تکنولوژی واقعیت مجازی و کاربردهای آن مشتاق هستند. در اینجا به مزیت های بازاریابی از طریق VR در وبسایت ها را اشاره می کنیم:

ارتقا دادن تعامل

واقعیت مجازی احساسات، که فاکتور بزرگی برای تعامل با وبسایت هست را ارتقا می دهد. مردم دوست دارند در داستان ها قرار بگیرند و با آن ها ارتباط برقرار کنند و آشکار است که هیچ چیز به اندازه واقیت مجازی مردم را درون داستان قرار نمی دهد.

مردم به لحاظ احساسی وابسته به داستان ها هستند و واقعیت مجازی به آن ها کمک می کند تا داستان ها را کشف کنند. تحلیل رفتار افرادی که در یک تحقیق شرکت داشتند نشان داد که تعامل بیشتری بر روی وبسایت هایی که از VR استفاده می کنند، نسبت به سایر وبسایت ها، وجود دارد.

افزایش موفقیت در بازاریابی از طریق محتوا

VR در هایی را به روی خلاقیت بیشتر و تعامل بیشتر با محتوا گشود. گزینه ها بسیار متنوع هستند و می توان یک بازی را به جهت ارتقاء محتوا برای کاربران خود تولید کرد.

برای مثال، Ikea. فروشگاه بسیار محبوب مبلمان این تاکتیک ها را معرفی کرد و به دلیل این اقدام، فروش بسیار بیشتری را تجربه کرد. آنها از برنامه آیفون “Ikea Place” استفاده کردند تا مشتریان بتوانند آزمایش کنند که چگونه مبلمان در خانه آنها مناسب خواهد بود.

به جای تمرکز بر روی وبلاگ نویسی در مورد ویژگی هایی که ارائه می دهند، سازمان این امکان را برای مشتریان فراهم می کند، تا ببینند که محصولاتشان در چه جایگاهی قرار دارد.

امکان موثرتر کردن داستان گویی

بجای خرید تبلیغات Facebook و Google ads، شرکت هایی مانند Pokemon Go فرصتی برای برتد ها به منظور خرید فضای تبلیغاتی بر روی پلت فرم خود ایجاد کرده اند.  این مثال بزرگی است که چگونه یک شرکت می تواند از VR در بازاریابی استفاده کند درحالی که صدها شرکت از این روش ارتقا به عنوان بخشی از استراتژی برندینگ خود استفاده کرده اند.

استفاده آسان

واقعیت مجازی را می توان در همه جا مورد استفاده قرار داد، از جمله منزل شما. این روش واقعی ترین راه برای صحبت کردن با افراد از راه دور است و بسیار فراتر از کنفرانس ویدیویی سنتی می باشد، به همین دلیل است که افزودن آن به استراتژی های وب سایت، یک ایده درخشان است. که موجب استفاده گسترده تر و دسترسی میلیون ها نفر به آن می شود.

 

چه کاربردهای دیگری برای واقعیت مجازی در حوزه بازرگانی و بازاریابی می‌شناسید؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *