از طریق صفحه اختصاصی میدان شهرداری رشت در پرتال ایران در واقعیت مجازی، می توانید بدون حضور فیزیکی، بازدید از یکی از جذابترین و مردمی ترین جاذبه های گردشگری گیلان را تجربه نمایید.

میدان شهرداری رشت قلب تپنده، رنگی و زنده شهر است که با داشتن بازاری قدیمی که بین خود اهالی شهر به بازار گلی مشهور است، از خوشمزه ترین نقاط شهر به حساب میرود و موفق شده در دو سال گذشته جایزه بین المللی بزرگترین رقابت طراحی دنیا را برای بازسازی اش دریافت کند . در این میدان زیبا علاوه بر صدای همیشگی دستفروشها، هر نیم ساعت یکبار صدای زنگ برج ساعت می‌آید که درکنار مجسمه های قرار گرفته در سطح میدان، تبدیل به نمادی برای این منطقه شلوغ شده است . گفته میشود مکان امروزی میدان شهرداری رشت روزگاری بقعه استاد ابوجعفر بوده است که در طول زمان تغییر کاربری داده و کم کم به شکل امروزی اش در آمده است .

ساختمان شهرداری رشت و برج ساعت آن نماد شهر رشت می‌باشد و در کنار موزه پست و ساختمان قدیمی هتل ایران در میدان شهرداری رشت جانمایی گردیده اند. مجموعه بناهای میدان شهرداری رشت در اوایل سلطنت رضا شاه پهلوی (۱۳۰۴-۱۳۲۰ ه‍. ش) احداث شده‌ است. این اثر در تاریخ ۲۶ آذر ۱۳۵۶ با شمارهٔ ثبت ۱۵۱۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این ساختمان که با الهام از معماری سنت پیترزبورگ روسیه و توسط معماران ایرانی مقیم رشت ساخته شده است، هم‌اکنون نیز پس از گذشت ۷۵ سال مقر شهرداری رشت است.

با مشاهده تور مجازی جاذبه گردشگری شهرداری رشت، جاذبه های استان گیلان را در واقعیت مجازی تجربه نمایید.

نام جاذبهمیدان شهرداری
نوعتاریخی، فرهنگی
استانگیلان
شهررشت
محلداخل شهر

کارفرما

و صاحب امتیاز

سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری

مالک مادی

تورهای واقعیت مجازی

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

میزبان

تورهای واقعیت مجازی

پرتال جامع گردشگری ایران

مالک معنوی

تورهای واقعیت مجازی

شرکت بینش بعد سوم

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *