از طریق گردشگری مجازی در تور مجازی موزه آبگینه و مشاهده تصاویر 360 درجه این جاذبه گردشگری. بازدید مجازی از استان تهران را در محیط واقعیت مجازی تجربه نمایید.

موزه آبگینه و سفالینه های ایران که سنگ بنای آن در دوره قاجار گذاشته شد. امروزه با دارا بودن 2 میلیون بازدید متوسط در سال یکی از برترین جاذبه های گردشگری پایتخت است. این عمارت زیبا و باشکوه به مدت 30 سال محل زندگی و دفتر کار قوام السلطنه بوده است.

پس از آنکه مدتی کاربردهای متفاوتی ،ازجمله سفارت، داشته است به دستور فرح پهلوی خریداری شده. با همکاری معمار اتریشی ،هانس هولاین، بهسازی و مدرنیزه گردید. تا دارای یکی از جذاب ترین و خاص ترین طراحی های داخلی باشد. چشم هر ببینده ای را خیره کند.

با ورود به ساختمان در نگاه اول پلکان زیبایی که به سبک روسی ساخته شده است. با داشتن منبت کاری های ظریف و گچبری های خاص، به طرز جالبی معماری ایرانی و اروپایی را تلفیق کرده است.

با گذر از پلکان به طبقه دوم که شامل 5 تالار است میرسید، در ذیل به برخی از این تالارها میپردازیم:

تالاری که به شکل یک صدف نیمه است تالار صدف نامیده شده. و کارهای سفالی دارای سنگ نوشته و آثار شیشه ای که بیشتر مصارف تزیینی داشتند، را شامل میشود.

تالار لاجورد که نامش را از لعاب های فیروزه‌ای رنگ ظروف شیشه‌ای وام گرفته است و با بازی رنگ و نور شما را محو زیبایی های خود میکند

و تالار زرین که شامل ظروف زرین فام دوره سلجوقی است.

شما به بازدید مجازی این جاذبه گردشگری چشمگیر دعوت شده اید. می توانید با قدم در داخل تور مجازی اطلاعت بیشتری را از موزه آبگینه و سفالینه های تهران کسب کنید. ضمنا با استفاده از عینک واقعیت مجازی میتوانید در تصاویر 360 درجه قدم بزنید.

نام جاذبهمیدان شهرداری
نوعتاریخی، فرهنگی
استانگیلان
شهررشت
محلداخل شهر

کارفرما

و صاحب امتیاز

سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری

مالک مادی

تورهای واقعیت مجازی

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

میزبان

تورهای واقعیت مجازی

پرتال جامع گردشگری ایران

مالک معنوی

تورهای واقعیت مجازی

شرکت بینش بعد سوم

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *