حقایقی شگفت آور درباره واقعیت مجازی

فکر می کنید واقعیت مجازی را می شناسید؟ در ادامه به برخی از شگفت آورترین حقایق درباره واقعیت مجازی،  از بازاریابی آن تا خود این فناوری اشاره می کنیم. مطمئنا با مطالب جالبی روبرو خواهید شد.

واقعیت مجازی قدیمی تر، اصیل تر و ارزان تر از آن است که اغلب مردم فکر میکنند و همچنین خارج از دنیای سرگرمی و بازی، کاربردهای جدی بسیاری از جمله درمان، بهداشت، پزشکی و آماده سازی سربازان، فضانوردان و جراحان دارد .

 فقط نوجوانان و جوانان نیستند که به واقعیت مجازی علاقه دارند.

 هر دو نسل نوجوان و جوان، به تجربه کردن واقعیت مجازی علاقه دارند، اما میانسالان نیز از این موضوع دور نیستند. براساس تحقیقات، 64% از میانسالان احساس مثبتی نسبت به واقعیت مجازی دارند.

برندهای بزرگ بر روی واقعیت مجازی سرمایه گذاری می کنند.

حدود 75 درصد از ارزشمندترین برندهای جهان فوربس، تجربه برخی از انواع واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده را برای مشتریان یا کارکنان خود ایجاد کرده و یا خودشان در حال توسعه این فن آوری هستند. با توجه به اینکه این مطالعه در اکتبر 2015 انجام شد، این آمار احتمالا به طور قابل توجهی بالاتر رفته است.

واقعیت مجازی گران نیست

این ایده که واقعیت مجازی برای تولید گران است، از کسب و کارهایی که علاقه مند به ایجاد تجربه ای این چنین هستند، نشات میگیرد. حقیقت این است که واقعیت مجازی می تواند گران باشد، اما همیشه گران نیست. همانند بسیاری از چیزها، قیمت واقعیت مجازی تا حد زیادی بستگی به وسعت پروژه دارد. شرکت ها می توانند صدها هزار دلار را صرف سرمایه گذاری در تکنولوژی کنند. با این حال، شرکت های دیگری مانند YouVisit می توانند تجربه مشابهی را با هزینه هایی پایین ایجاد کنند.

واقعیت مجازی در سال 1987 شکل گرفت

در حالیکه تجربه غوطه وری چندین دهه وجود داشته است، اما اصطلاحی که اغلب برای توصیف آن استفاده می کنند نسبتا جدید است. واژه “واقعیت مجازی” توسط Jaron Lanier در سال 1987 در طول یک دوره تحقیق طولانی, پیرامون این نوع فناوری شکل گرفت.

واقعیت مجازی جایگزین زندگی واقعی نیست

تجربه کردن یک هدست واقعیت مجازی شگفت انگیز است و کاملا واقع گرایانه است که شما تقریبا احساس می کنید مکانی را می بینید و یا در فعالیتی مشارکت می کنید. اما کلمه کلیدی در این جمله، واژه “تقریبا” است. واقعیت مجازی به معنای جایگزینی زندگی واقعی نیست، بلکه آنرا بهبود می بخشد. یکی از بهترین نمونه های آن، چگونگی استفاده از واقعیت مجازی در صنعت گردشگری می باشد. در صنعت گردشگری و هتل ها، واقعیت مجازی ابزاریست که به مهمانان امکان نگاهی اجمالی به آنچه که می خواهند بازدید یا رزرو کنند را میدهد.

برخی از بهترین نرم افزارهای واقعیت مجازی هیچ ارتباطی با بازی ندارند

به طور معمول، وقتی مردم به واقعیت مجازی فکر می کنند، بازی های رایانه ای به فکرشان خطور می کند. این تاسف آور است زیرا برخی از بهترین و جالبترین نرم افزارهای واقعیت مجازی امروزه هیچ ارتباطی با بازی ندارد. تجربیات سفر در واقعیت مجازی، مستندات در واقعیت مجازی و …

صنعت بهداشت و درمان استفاده چشمگیری از واقعیت مجازی میکند

موسسات درمانی از واقعیت مجازی در بسیاری از بخش های صنعت خود همچون تشخیص، درمان و تمرین روش های جراحی دشوار استفاده می کنند. متخصصان مراقبت های بهداشتی با ترکیب تصاویر تشخیصی اسکن و فراصوت، قادر خواهند بود از نرم افزارهایی برای ساخت مدل های مجازی سه بعدی استفاده کنند تا به جراحان برای تصمیم گیری درباره بهترین مکان برای برش جراحی و آماده شدن برای عمل کمک کنند.

علاقه ایالات متحده آمریکا به واقعیت مجازی

هم ناسا و هم ارتش ایالات متحده آمریکا در واقعیت مجازی سرمایه گذاری می کنند. ناسا با استفاده از این تکنولوژی تلاش می کند که مهندسین خود را به فضا بفرستد. با استفاده از تجهیزات کنسول واقعیت مجازی Xbox 1،  مهندسان ناسا در حال توسعه راه هایی برای کنترل بازوی روباتیک با حرکات ساخته شده توسط اپراتور اینجا بر روی زمین هستند.

ارتش از VR برای استخدام و آموزش سربازان پیش از اعزام استفاده می کند. سناریوهای شبیه سازی شده فرصت هایی را برای همکاری تیم ها در محیط های همه جانبه و واقع بینانه فراهم می سازند تا بتوانند آنها را برای هرج و مرج جنگ آماده سازند.

سفر واقعیت مجازی در حال گسترش است.

چه کسی نمی خواهد در خیابان های ونیز راه برود یا در زمستان های بسیار سخت، به آب و هوای گرمسیری فرار کند؟ برخی از افراد متوجه این موضوع می شوند که می توانند بخشی از نیاز خود برای سفر را  از طریق واقعیت مجازی برآورده کنند. در پائیز سال 2015 به لطف Oculus، هتل  Marriott بدلیل توانایی حمل و نقل مشتری در 90 ثانیه از یک شهر به شهری دیگر، به خوبی شناخته شد  و بعد از آن هتل های هیلتون، رنسانس و بسیاری دیگر از آنها از این تکنولوژی استفاده کردند.

 

هنوز هم فکر می کنید که واقعیت مجازی را بطور کامل می شناسید؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *