واقعیت مجازی در آموزش

کلاس های واقعیت مجازی

غوطه وری در کلاس در محیط واقعیت مجازی یکی از بهترین راه‌های بهبود آموزش و تشویق دانش آموزان به یادگیری است.

تا به امروز چندین پروژه آزمایشی برای کودکان در همین باره انجام گرفته . در این آزمایشات موضوعات معمولی از طریق واقعیت مجازی به دانش آموزان آموخته میشود و نتایج بسیار شگفت انگیز بودند. دانش آموزان علاوه بر تلاش و پشتکار بیشتر برای یادگیری حتی زودتر از زمان معمول در کلاس ها حضور پیدا میکردند تا بتوانند از این تکنولوژی جذاب بیشتر استفاده کنند.

داشتن این تکنولوژِی در کلاس های درس  که روش ایده آلی است برای پذیرفتن شیوه های نوین و گشودن درهای جدید برای همکاری های گروهی، یکی از چندین راهی است که واقعیت مجازی میتواند طریقه یادگیری دانش اموزان و علاقه آنها به تحصیل را تغییر دهد

در مقاله پیش رو به دو مورد از مزیت های برتر استفاده از این فناوری در آموزش میپردازیم :

تبدیل ناممکن ها به ممکن

زمانی که یک کودک شروع میکند به علاقه پیدا کردن به زمینه های مختف ، به عنوان مثال مکانیکی، به نظر می آید که  نمیتواند در آن رشته تجربه عملی بدست آورد تا زمانی که به سنین جوانی برسد گرچه به لطف واقعیت مجازی این امر ناممکن، امکان پذیر شده است و به کودکان این توانایی را میدهد تا موتور توانایی هایشان را روشن کند و به امکاناتی دسترسی داشته باشند که در گذشته ممکن نبوده.

این محیط غوطه ور فوق العاده به دانش آموزان اجازه میدهد که هر تجربه ای را فارغ از سطح تواناییشان به دست آورده و نگران خطرات احتمالی آن نباشند .

به عنوان مثال به همان کودکی بپردازیم که به مکانیک علاقه داشت. وی میتواند در محیط واقعیت مجازی تبدیل به مکانیک شده و روغن خودرو را تعویض کرده یا به تعمیر موتور یک ماشین بپردازد. این ویژگی خارق العاده بدون اینکه کودکان را در معرض خطرات قرار دهد به آنان مهارت هایی جالب را می آموزد.

یادگیری مبتنی بر بازی

بر هیچکس پوشیده نیست که دانش آموزان به چه میزان از بازی کردن لذت میبرند و حتی خیلی از بزرگسالان ! مدرسه میتواند در هر پایه و سنی برای دانش اموزان به محیط تکراری و حوصله سربری تبدیل شود، حتی دانشجویان هم دائما از آزمونها، گزارشکارها و کنفرانسها که بخشی از پروسه آموزشیشان است شکایت میکنند. تصور کنید این توانایی را داشته باشید که همان مباحث همیشگی را با کیفیتی فرای تصور و با روشی نوین به دانش آموزان بیاموزید به نحوی که نه تنها برای امتحانات بلکه برای باقی عمرشان انها را فراموش نکنند.

معلمان با تطبیق نحوه تدرسیشان با واقعیت مجازی باعث بهبود بخشیدن به میزان مشارکت دانش اموزان میشوند. این مهم است که مربیان الهام بخش باشند و دانش آموزان را برای کشف فرصت های بیشتر و یادگیری راه های جدید برای حل مشکلات تشویق کنند. البته نباید نگران بازیگوشی های کودکانه آنها بود چرا که افراد آموزش دیده با داشتن توانایی برای تمرکز بر روی آموزش سرگرم کننده ، باعث میشوند دانش آموزان بیشتر از این که خواسته های خود را برای بازی تحمیل کنند ، تمایل به یادگیری داشته باشند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *